CRACOW - THE OFFICIAL CITY OF THE IGFF 2018.

Cracow is the second largest and one of the oldest cities in Poland. Situated on the Vistula River  in the Lesser Poland region, the city dates back to the 7th century. Cracow has traditionally been one of the leading centres of Polish academic, cultural and artistic life and is one of Poland’s most important economic hubs.

Kraków słynie z wielu wspaniałych wydarzeń, wśród nich zdecydowanie wyróżniają się festiwale. Corocznie odbywają się setki imprez, w tym wiele o znaczeniu międzynarodowym. Imprezy te, to w większości przedsięwzięcia nieszablonowe, cieszące się wielką popularnością, często promujące młodych, niezależnych twórców, miasto, rozwój wiedzy, pozwalające na aktywne uczestnictwo mieszkańców i turystów.

" KINO POD BARANAMI" - THE OFFICIAL CINEMA IGFF 2018

Kino Pod Baranami mieści się w zabytkowym Pałacu Pod Baranami, w samym sercu Krakowa, przy Rynku Głównym.Kino Pod Baranami mieści się w Pałacu Pod Baranami – jednym z najstarszych krakowskich pałaców, należącym do rodziny Potockich.Kino rozpoczęło działalność w 1969 roku. Kino Pod Baranami zrzeszone jest w elitarnej sieci kin europejskich – Europa Cinemas (jako jedne z pierwszych kin w Polsce) oraz w polskiej Sieci Kin Studyjnych. Za swoją działalność nagrodzone m. in. Nagrodą Europa Cinemas (najlepsze kino w Europie), Nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej (najlepsze kino w Polsce).

http://www.kinopodbaranami.pl

MANGGHA - PLACE OF CEREMONY IGFF 2018.

The Manggha Museum of Japanese Art and Technology, created on the initiative of Andrzej Wajda and opened in 1994 as the Manggha Centre of Japanese Art and Technology, was a branch of the National Museum in Kraków for ten years, and at the same time the venue of the proactive activities of Andrzej Wajda and Krystyna Zachwatowicz’s Kyoto–Krakow Foundation. On 11 July 2002, the Manggha Museum was visited by the Japanese Emperor Akihito and Empress Michiko, a great honour for us and a sign of recognition for our institution’s efforts. In 2005, the Decision of the Minister of Culture granted the Manggha autonomy, changing its status to that of a state cultural institution, and since 2007 it has operated as a museum. In accordance with the Founders’ idea, a special place was created in Kraków as ‘a home for the collection of Japanese art’ amassed mostly by Feliks ‘Manggha’ Jasieński, who donated it to the National Museum in 1920.

http://www.manggha.pl